Een scherp handboek category management (e-boek)

Op voorraad
ISBN : 9789081056502
Special Price € 29,45 Regular Price € 29,95
Links
Special Price € 29,45 Regular Price € 29,95
De manier waarop retailers en fabrikanten assortimenten en producten selecteren en managen gaat veel verder dan het inkopen en verkopen van door fabrikanten gemaakte producten. Category Management is in feite het sleutelproces in de retail geworden en is na 1997 geleidelijk uitgegroeid tot een vak. Destijds waren het met name de co-voorzitters van de Stuurgroep Category Management van GS1 Nederland, Peter van Mourik en Rob Bloemscheer, die overtuigd waren van het belang van dat vak. Vanuit die overtuiging en het belang van het spreken van n taal, hebben zij zich sterk gemaakt voor het tot stand komen van dit handboek Category Management. De resultaten en lessen van ECR-projecten in Nederland en in het buitenland zijn neergelegd in tientallen rapporten en essays. Wij hebben dikke stapels rapporten doorgelezen, veel theorien tot ons genomen en ons verdiept in de lessen die in de verschillende ECR-landen werden getrokken. Wij hebben ook gezien dat sommige conclusies elkaar tegenspreken en dat sommige theorien ook niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn. En bovendien heeft elke consultant uiteraard zijn eigen `gelijk en om dat gelijk te bevestigen heeft hij uiteraard ook een eigen model ontworpen. Ongetwijfeld zult u als lezer ook op onderdelen een `net weer ander model gebruiken of een extra aandachtspunt belangrijk vinden. Dat is ook het mooie van dit vak: het kent veel meer `wetten en `benvloedbare factoren dan de eenvoudige logica van de zwaartekracht. Aan ons viel dus de dankbare eer te beurt om ter wille van dit boek soms ook `scheidsrechter te spelen tussen de verschillende theorien en modellen. Maar dat hoefden wij gelukkig niet alleen te doen. Wij hadden fantastische hulp van een zeer ervaren en betrokken klankbordgroep van praktijkmensen. Zij hebben er ook voor gezorgd dat het handboek werd verrijkt met mooie praktijkvoorbeelden. Wij noemen met name Constant Berkhout, Eric van Blanken, Paul Bringmann, Bas van Eekelen, Rik Hassing, Alexander Koch, Joris Monchen, Mari Monique van der Salm, Arjan Oosterlee, Jeroen van de Poll, Gerben Walsma en Ed van de Weerd. Daarnaast hebben Jolanda van Heukelom, Petra Geerdink en Anique Grievink op de achtergrond een soms ondankbare, maar voor ons belangrijke rol vervuld. Dit alles heeft gemaakt dat u nu een boek voor u heeft liggen waarvan wij denken dat het een heel goed bruikbaar, praktisch handboek is voor Category Management. Het is een `must voor iedereen die nieuw in dit vak terecht komt. En we menen dat het handboek (alleen al vanwege de vele templates en checklisten) een onmisbaar hulpmiddel is voor lle functionarissen rond assortimentsbeleid. Het boek hanteert weliswaar het perspectief van de retailer, maar is juist daardoor ook zeer geschikt voor de accountmanagers, productmanagers, brandmanagers, marketingmanagers en trademarketeers bij de leveranciers.
Meer informatie
Isbn 9789081056502
Titel Een scherp handboek category management (e-boek)
Auteur's Jan-Willem Grievink
Bindwijze eBoek
Uitgeverij Pumbo.nl B.V.
Imprint GS1 Nederland
Uitgifte datum 2014-03-20
Nur code 802
Taal Nederlands
Aantal bladzijden 170.00
Uitgave 1
Bookshelf uitvoering Nee
Download uitvoering Ja
Eboek uitvoering ePub
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over: